header-image2.png

Blog

Philantropy and Social Investments: Fostering Research and Innovation: New forms of financing and partnership PhiSi conference Amsterdam 2016During this conference we explored which forms of collaboration work best t [...]
Toekomstig Onderwijsbestel: Congres 2015: “Bestuurlijk-juridische lijnen van het toekomstig onderwijsbestel” NTOR / NVOR congres 2015 Op maandag 12 januari 2015 vond het congres, georganiseerd door de Nederlandse Verenigi [...]
Symposium Nieuwe Business Modellen; Samen Werken aan Waardecreatie: Symposium en presentatie boek ‘Nieuwe Business Modellen; Samen Werken aan Waardecreatie’ 13 november 2014 in Utrecht Het symposium ging over nieuwe economische realiteiten, over o [...]

Promotiebeurs leraren

UTRECHT - Leraren van het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, mbo en hbo kunnen sinds 2 januari 2013 een Promotiebeurs aanvragen

voor de verrichting van promotieonderzoek uitmondend in een proefschrift. Dat meldt de Algemene Onderwijsbond (AOb).

De aanvragen kunnen tot en met maart 2013 worden ingeleverd. Leraren die in aanmerking komen voor de beurs zullen vier jaar lang tot een maximum van 0,4 fte worden vrijgesteld met behoud van salaris. In 2011 werden 36 Promotiebeurzen toegekend en voor dit jaar wordt verwacht dat dit er ongeveer 33 zijn.

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) begon in 2011 met het beschikbaar stellen van de beurzen en heeft een budget van 4,5 miljoen euro per jaar beschikbaar gesteld. Doel is om het aantal gepromoveerde leraren te vergroten, de onderwijskwaliteit te verbeteren en de aansluiting tussen scholen en universiteiten te versterken. De uitvoering van de beurs wordt verzorgd door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijke Onderzoek (NWO).
 
© Nationale Onderwijsgids / Ype van Woersem

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen

cabo&partners.nl

Cabo & Partners is gespecialiseerd in het ondersteunen van onderwijsinstellingen bij het organiseren van filantropisch beleid. Onze kernactiviteit is het organiseren hiervan door o.a. het professionaliseren van relatiebeheer, PR-beleid, (imago) marketing en de bijbehorende cultuurveranderingen.